Stygge fingre - DEL 3 - To uker

Jeg fortsetter oppfølging av prosjekt stygge fingre. Fingre som er blitt  stygge etter biting av hud rundt neglene. Neglene som er deformerte pga biting av neglebåndene.

Bildene er tatt i bilen på vei ned fra påskefjellet i helgen, og da er det ikke så lett å få klare bilder, men de ble nå slik:


Du synes kanskje det er rart at jeg blogger om dette og lager en stor sak av det. Men for meg er det viktig å bli kvitt denne uvanen. Jeg tror det er flere mennesker som holder på med samme uvanen, kanskje i en litt annen form. Jeg blåser med vilje opp dette på bloggen fordi min påstand er at det er mulig å bli kvitt uvaner, det tar bare litt tid, og det er ikke lett.



Uff, nå gjorde jeg et rask søk for å se om andre har blogget om samme temaet. Jeg kom over dette innlegget hos Ektepar.com. Mine fingre ser ut som en drøm i forhold. Her leste jeg om en bisarr neglebitingsepisode, og det gikk kaldt nedover ryggen min. Mitt blogginnlegg er skikkelig pysete i forhold. Her er et bilde fra forfatteren av innlegget.



Du aner ikke hvor mange ganger jeg har lyst til å avblåse hudbitings-stoppen og gafle i vei. En liten stygg en sitter på skulderen min og hvisker i øret at det hadde jo vært digg å bite litt. Gud så lyst jeg har, men jeg skal vinne. En dag håper jeg at jeg kan le av hele greia. Jeg skal på ingen måte bli perfekt, men akkurat denne uvanen vil jeg legge av meg.

Når jeg ser andre som sitter og biter negler eller piller på fingrene, kan jeg kjenne at jeg synes det ser litt rart ut. Inni meg tenker jeg at det er svake mennesker og jeg må le litt av meg selv når jeg


Det kunne jo vært artig å høre noen ord fra dere som leser mine innlegg. Kanskje dere har blitt kvitt en uvane eller har en smart ide til hvordan bli kvitt uvaner. Da tenker jeg ikke bare på hudbiting rundt neglene, men alt mulig annet. Send meg gjerne en kommentar i feltet under

Kommentarer

Populære innlegg