Stygge fingre - Del 1 begynnelsen

Jeg driver ikke med neglebiting, men med å bite i stykke huden rundt neglene, spesielt på tommelen.
De ødelagte neglebåndene gjør at neglene vokser ut deformerte. Det ser ikke særlig pent ut, og noen ganger er jeg flau over å vise hendene mine. Min drøm er å ha fine tommelnegler. Det har jeg tenkt å gjøre noe med. Men hvordan bli kvitt uvanen?

I tillegg har jeg et evigvarende sår på den ene tommelen som jeg heller ikke klarer å la være å pille og bite på.

Etter et google søk fant jeg mye om neglebitingsproblematikk, men ingenting om hudbiting på fingrene. Jeg kom over et produkt som heter Go Negl, som man kan smøre på der man biter. Dette produktet inneholder bitre smaker og jeg tenkte at jeg kan bruke dette rundt neglene mine og på såret. Når noe smaker vond er det ikke gøy lenger. Så derfor har jeg startet en liten prosess, og vil poste resultatet uke for uke.

Her er bilder av tommel neglene mine dag nr. 1





Så følg med og se hvordan resultatet blir. Og har du samme problemet, så ønsker jeg deg lykke til.

Kommentarer

Populære innlegg